runlikeagirl.blogg.se

22-9-15

Kategori:

Ops. Sämst på att blogga. Men har ok ursäkt. Jobbar mycket och varit iväg hela förra veckan på utbildning. Väktarutbildning, jo jag är en sådan väktar-jävel. Och kommer så småningom även bli en ordningsvakt-jävel😉 Men det blir inte i år.

Fokus på löpningen nu. Var i Göteborg och testade ett pass i Skatås. Sen paja knät. Inte riktigt min plan. Detta var i söndags för 1,5 vecka sedan. Har inte vågat ge mig ut sedan dess då klänningarna varit kvar


 
Körde ett pass Laserdome på tisdagen och fys träning i form av självskydd på onsdagen. Så helt stilla har jag inte varit. Tejpade knät ordentligt på skyddet. Vet av erfarenhet att det är tufft för knäna. Funkade utan smärta. 

Planen är att tejpa idag också. Foamrollern fick stanna hemma. Den ska jag ge mig på om sådär 10 minuter... Hua vad ont det kommer göra! Distanserna måste ökas. Annars kommer jag aldrig fixa Dödens Zon i slutet på oktober. +25km stenhård trail. Årets höjdpunkt och fasa. Då otroligt jobbigt! Ny vätskeryggsäck shoppades idag. Ultimate Direction Women är på väg till de Småländska skogarna.


Stora förväntningar på den. Har sprungit fåtal gånger med min nuvarande. Den är nämligen så för stor... Och mer då... Har bestämt mig för att teckna gymkort igen. Fokus på spinningen och core. Hoppas detta kan stärka upp kroppen så jag fixar distanserna.

10 minuter har snart gått. Tortyren väntar...


Del II

Jag sprang och jag ägde skogen! Hög puls .182 i medel, 191 som max. Otroligt jobbigt, men så härligt efteråt. Kände av knät lite. Men ändrade steget och vips försvann känningarna. Jag sprang med något högre knän och mer avspark upp mot rumpan. Vilket automatiskt ger mer rörelse i knät och även större steg. Enorm skillnad i tempot och jag är ganska övertygad om att jag idag fick ett PB på den rundan. De sista kilometerna var jag riktigt trött och gick upp i de värsta backarna. Och den sista kilometern valde jag att gå hem. Lär ha enorm träningsvärk i morgon och framöver. Men hoppas att jag hittat ett steg som mitt knä gillar! Återstår och se. Kommer bli en tuff tid att lära om steget. Men så länge det funkar är jag nöjd! Distansen slutade på 10,4 km trail, tiden ca 68 min.





Kommentera inlägget här: